Fotók: Kiscelli Múzeum Virtuális leletmentés / F. Szalatnyay Judit

Kiemelt fotó: Uvaterv / Fortepan

A rendkívül értékes budai telek, amelyen a Déli pályaudvar áll, a XIX. századtól került vasúti hasznosításra. Több épület előzte meg a jelenlegi épület-együttest, amely mai formájában 1977 óta működik pályaudvarként. A Kővári György tervei alapján megvalósult, több ütemes fejlesztés modern víziója ma csak az igazán figyelmes szemlélők előtt tárul fel. A négy szinten kialakított közlekedési csomópont, amely egyedi tereiben és rétegeiben változatos szolgáltatási funkciókat fogadott magába kiemelkedő alkotása a 60-as 70-es évek magyar építészetének. A séta során felfedezzük azokat a dinamikus formai és koncepciózus elemeket, amelyek azzá teszik a Délit, ami: korabeli pompájában egy elegáns, részleteiben gazdag, de mégsem hivalkodó, kiemelkedő jelentőségű épület. Ezen túl szó lesz történeti kontextusba ágyazva hasznosítási elképzelésekről, átalakítási víziókról és persze a sanyarú sorsról, ami a Buda szívében gyökerező épületnek jutott.